Succébandet Stockholm Swing All Stars är tillbaka! Den 14:e mars 2020 har Rotary Katrineholm förmånen att hälsa en av landets bästa jazz-orkestrar välkomna åter till Tallås Aula för en eftermiddag med många gamla fina – och några nyare – jazzklassiker!

Köp biljetter via Nortic här »

Stockholm Swing All Stars står stadigt i jazztraditionen och har med åren utvecklat ett personligt sound tack vare egna arrangemang och suveräna musiker som helt behärskar jazzens oförlikneliga känsla. Med sväng, pondus och spelglädje skickar de musiken rakt in i hjärtat hos lyssnaren.

Fantastisk och tidlös musik av jazzgiganter som Duke Ellington, Count Basie och Dizzy Gillespie stöps om i kreativa och personliga bearbetningar av bandets medlemmar, som också har inspirerats att komponera i mästarnas anda. En del arrangemang är vackra, andra intrikata, somliga bluesiga och medryckande – men alla är fulla av själ, lekfullhet och sväng.

I bandet ingår:

• Karl Olandersson: trumpet/sång
  • Fredrik Lindborg: tenorsaxofon/klarinett/basklarinett
  • Klas Lindquist: altsaxofon/klarinett
  • Dicken Hedrenius: trombon
  • Daniel Tilling: piano
  • Göran Lind: kontrabas
  • Mattias Puttonen: trummor

Konserten är ett välgörenhetsevenemang till förmån för att sända lokala ungdomar till Stadium Sports Camp i klubbens insatser för ungdom och integration tillsammans med Katrineholms idrottsklubbar.

Köp biljetter till konserten kl 16 den 14:e mars 2020 via Nortic här »

Länkar: www.stockholmswingallstars.com | www.stadiumsportscamp.se